Previous
Next

איך הכל התחיל

הגנאולוגיה היא חיפוש עקבות אחר אבותינו ומסעות בזמן בתרבויות שונות.
הסיור המרגש אל נבכי ההיסטוריה המשפחתית מראה שהגנֵאלוגיה היא הרבה יותר מסתם חיפוש קרובי משפחה.

המקור: אתר חקר המשפחה יורגיו

איך שהכדור התחיל להתגלגל ....

בכיתה ז', במסגרת עבודת השורשים, התלמידים מתבקשים לבנות ולהציג את אילן היוחסין שלהם ולקיים ראיונות עם קרובי משפחה. גם על בני דניאל הוטלה משימה נעימה זו.  כאמא טובה עזרתי לו, ובמהרה הפך הפרויקט שלו – לפרויקט שלי. כשהקמתי את אילן היוחסין המשפחתי שלנו, התוודעתי לאבות קדומים לא ידועים, נדהמתי לגלות מסביבי קרובי משפחה שלא הייתי מודעת לקיומם, וחשתי כה מוקסמת, שלפתע נתקפתי בכמיהה עזה לחקור את חייהם. 

כחלק מן התגליות האינסופיות שהתרחשו במסע חקר זה, הכרתי גם את איריס גדיג, היזמת של אתר הגנאלוגיה Euregio, שאף שייך לה, והיא ביקשה ממני במהלך ההתכתבויות שלנו לעזור לה למצוא קרוב משפחה בישראל של לקוח שלה מהולנד. על תוצאות מחקר זה ועל סיפורם המרתק של לוק ואן גסל ואייקי שוורץ תוכלו לקרוא כאן.

חקר משפחתי – מסע מרתק מאין כמוהו!

ברגע שהתחלתי לעסוק בתחביב של חקר המשפחה, נשאבתי אליו בכל נימי לבי ולא יכולתי להפסיק. שעות על גבי שעות ביליתי בשיטוטים באינטרנט בחיפוש אחרי פיסות מידע. בלילות חלמתי על אבותיי. השמות חגו בראשי כמו קרוסֶלה. מצאתי את עצמי חוקרת ונוברת בארכיונים מקוונים בכל דקה פנויה. כל רמז שמצאתי מילא אותי בשמחה עצומה. ואז בוקר אחד התעוררתי וידעתי בוודאות מוחלטת, שמה שאני עושה כעת אינו צריך להיות רק תחביב – תשוקתי למחקר משפחתי צריכה להיות לי לעבודה! חשבתי ויישמתי!

מאז זרמו הרבה מים במורד הירדן, אילן היוחסין האישי שלי גדל מאוד, מצאתי אינספור צאצאים כאן בישראל, שעל קיומם אפילו לא ידעתי, ועם חלקם מחבר אותי כיום קשר משפחתי נפלא. הצלחתי גם לחוות כמה רגעים נפלאים ומרגשים מאוד כשחיברתי צאצאים למשפחות – לעתים תוך גישור חוצה-גבולות בין אנשים השוכנים במקומות שונים ברחבי העולם.

בנימה זו, אם גם אתם סקרנים לגבי אבותיכם כבר זמן רב ולא ידעתם מאיפה להתחיל, צרו איתי קשר ואסייע לכם לחקור את אבותיכם, למצוא צאצאים שאולי קיימים ועודם בחיים, ולהעניק לכם בדיוק את התחושה המרוממת אותה תרגישו, כשתקבלו שיחת טלפון, ובצד השני מישהו יאמר לכם בקול נרגש: 

"היי, אני גיא ואתה הבן-דוד שלי …"